11. - 13. 3. 2020
ŠKOLNÍ PŘEDMĚTY
- procvičujte psaní i výslovnost
- vypracujte v PS str.29/ cv. 4, 5. Cvičení napište do sešitu, v PS je málo místa.
- učte se všechna slovíčka 1D (od "afternoon" po "Science")
- učebnice str.35/cv.4 - napište otázky a odpovědi do sešitu podle zadání. Jednou se ptáš jestli ten předmět má Joe a jednou jestli my máme ten předmět v daný den. Nezapomeňte na krátké odpovědi!
(Správné odpovědi sem napíši příští týden, aby jste si mohli vše zkontrolovat).
16. - 20. 3. 2020
SPRÁVNÉ ODPOVĚDI (uč. 35/4):
2) Has Joe got PE on Tuesday? Yes, he has.
Have we got PE on Tuesday? Yes, we have. / No we haven't. (Podle vašeho rozvrhu.)
3) Has Joe got History on Monday? No, he hasn' t.
Have we got History on Monday? Yes, we have. / No we haven't. (Podle vašeho rozvrhu.)
4) Has Joe got Art on Friday? Yes, he has.
Have we got Art on Friday? Yes, we have. / No we haven't. (Podle vašeho rozvrhu.)
5) Has Joe got ICT on Thursday? No, he hasn't.
Have we got ICT On Thursday? Yes, we have. / No we haven't. (Podle vašeho rozvrhu.)
6) Has Joe got Science on Monday? Yes, he has.
Have we got Science on Monday? Yes, we have. / No we haven't. (Podle vašeho rozvrhu.)
7) Has Joe got Music on Friday? No, he hasn't.
Have we got Music on Friday? Yes, we have. / No we haven't. (Podle vašeho rozvrhu.)
8) Has Joe got PE on Thursday? Yes, he has.
Have we got PE on Thursday? Yes, we have. / No we haven't. (Podle vašeho rozvrhu.)
9) Has Joe got Maths on Tuesday? No, he hasn't.
Have we got Maths on Tuesday? Yes, we have. / No we haven't. (Podle vašeho rozvrhu.)
10) Has Joe got Geography on Wednesday? No, he hasn't.
Have we got Geography on Wednesday? Yes, we have. / No we haven't. (Podle vašeho rozvrhu.)
POZOR NA VELKÁ PÍSMENA - NÁZVY ŠKOLNÍCH PŘEDMĚTŮ A DNŮ V TÝDNU.
POZOR - ZA KRÁTKOU ODPOVĚDÍ YES,/NO, JE ČÁRKA.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Všechny poslechy a i další procvičování k učebnici, najdete zde: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit03/?cc=cz&selLanguage=cs
Téma pro tento týden je:
Science, we are animals, too.
(Věda, my jsme také živočichové)
Učebnice str. 37
Do sešitu si napište datum, téma a zadání:
Science, we are animals, too.
p.37/ ex. 1
- zkuste správně přiřadit názvy částí těla k číslům na obrázku
- zkuste zkontrolovat s poslechem z učebnice - dala jsem vám sem odkaz nebo s rodiči, sourozencem.... Kdo zvládne, může zkusit i p37/ex1 b) - dotknout se části svého těla podle pokynů v poslechu.
p.37/ ex. 2
- toto je těžší cvičení, zkuste přiřadit části zvířecího těla k číslům
- u obou cvičení si můžete pomoci slovníčkem v PS str. 82, lekce 3, oddíl Parts of a body
PRACOVNÍ LIST - POPIŠ MIMOZEMŠŤANY
- pokud můžete, vytiskněte doma a vlepte do sešitu, pokud nemáte tiskárnu, cvičení vypracujte do sešitu :)
Pro ty, co by se nudili nebo by se chtěli naučit a procvičit víc, přidávám pracovní list na části zvířecích těl (opět lze vytisknout nebo jen napsat odpovědi do sešitu).
- první soubor je zadání, druhý je se správným řešením
Vypracujte do sešitu:
Učebnice:
p. 37/ ex.3
Napište do sešitu 12 otázek a krátkých odpovědí podle vzoru. Ptáte se:
Mají kočky .....? Have cats got..... ? a vymyslíte si nějakou část lidského nebo zvířecího těla:
Have cats got a tail? Yes, they, have.
Have birds got arms? No, they haven't.
Have humans got a beak? No, they haven't.
- VYMYSLETE VLASTNÍ VĚTY
p. 37/ ex. 5 HÁDANKA :-)
- prohlédni si tyto 4 legrační pejsky a přijď na to, který je: Fido, Woof, Rover a Shep. Věty pod jejich 'portréty' ti pomůžou.
Řešení dodám.
23. 3. - 27. 3. 2020
ŘEŠENÍ:
p.37/ ex. 1: 1. head 2. eye 3. nose 4. mouth 5. body 6. arm 7. hand 8. leg 9. foot
p. 37 / ex 2 : 1. a beak 2. a wing 3. feathers 4. whiskers 5. teeth 6. fur 7. legs 8. a tail
p. 37/ ex. 5 HÁDANKA : 1 Shep, 2 Fido, 3 Rover, 4 Woof
Pracovní list - popis mimozemšťanů - správné řešení:
Nové úkoly:
1) Do slovníčku přepište slovíčka ze 3. lekce, oddíl Parts of a body (PS str. 82)
2) Vyplňte v PS strany 30 a 31, je to opakování celé 3. lekce. Poslech ve cv. 5 si pusťte z CD, které máte vzadu v pracovním sešitě.
3) Vyplňte v PS stranu 67, opět je to opakování lekce 3.
4) Schools in the UK - Školy v Británii, podívejte se na toto video:
https://www.youtube.com/watch?v=yMUJKH1fFF0
a pročtěte si v učebnici na str. 36 ten šedý rámeček (vypadá jako utržený kousek papíru z bloku), poslechněte si ho, přeložte a čtěte nahlas.
30. 3. - 3. 4. 2020
1. LISTENING = poslech
p. 36/ ex.3
- napiš do sešitu datum a zadání a udělej si tabulku k poslechu - podle vzoru v přiloženém souboru. Můžeš si ji opsat nebo vytisknout a vlepit.
Poslech je zde:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit03/audio?cc=cz&selLanguage=cs
- rozklikni si oranžový rámeček, kde je napsáno Page 36, Exercise 3
2. REVISION - Unit 3; učebnice
Opakování celé 3. lekce na na str. 28 v učebnici.
Napiš do sešitu nadpis a datum a postupně plň cvičení z učebnice
p.38/ ex. 1
Napiš zpaměti alespoň 6 příkladů od každého
adjectives = přídavná jména (jaké něco je nebo jaký někdo je)
possessions = věci, které můžeme vlastnit
p. 38/ ex. 2
- najdi 8 zvířat (na fólii)
p. 38/ ex. 3
Napiš do sešitu celé věty podle pravdy. Doplň 've got/ 's got; haven't got/hasn't got
p. 38/ ex. 4
- přepiš slova ve správném pořadí tak, abys vytvořil/a otázky
p. 38/ ex. 5
- poslouchej co mají a nemají Edward a Martha, do tabulky (na fólii) udělej fajfku, když tu věc má nebo křížek, když tu věc nemá
- poslech opět zde:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit03/audio?cc=cz&selLanguage=cs
- rozklikni si Page 36, Exercise 5a
Řešení k PS strany 30 a 31 v souboru:
6. 4. - 10. 4. 2020
Easter = Velikonoce
1) Podívejte se na video - jak se slaví Velikonoce ve Velké Británii
https://www.youtube.com/watch?v=CwLekGsMJiI
2) Slovíčka s obrázky k Velikonocům
3) Pro ty, co by se nudili, přidávám nepovinný pracovní list na slovní zásobu Velikonoce. Je tam těch slovíček hodně, proto je to jen dobrovolné. První strana je zadání a na druhé máte už i řešení. Zkuste pracovat vždy první sami.
SPRÁVNÉ ODPOVĚDI Z MINULÉHO TÝDNE:
P.36 / ex. 3
p. 38/ ex. 2
- horse, rabbit, hamster, parrot, bird, spider, snake, mouse
p. 38/ ex. 4
1 Have we got Maths on Tuesday?
2 Has Joe got a sister?
3 How many legs has a spider got? (How many legs = to celé je WH výraz, musí být na začátku otázky)
4 Has a crocodile got feathers?
5 Has our teacher got a bike?
6 Have you got a red bag?
7 What subjects have we got today?
8 Have you got a pet?
p. 38/ ex. 5
Edward has got: a mobile phone, a remote- controlled car, a pet, a brother
Martha has got: a television, a radio, a mobile phone, a DVD player, a bike, a brother
14. 4. - 17. 4. 2020
Time
Tento týden zopakujeme hodiny.
1) Zopakuj si, co už umíš
2) Podívej se na video
3) Zapiš zápis z přiloženého dokumentu
4) Pracuj s učebnicí
1) Už umíte:
Zeptat se, kolik je hodin: What's the time, please?
Odpovědět:
celou hodinu 8.00 -> It's 8 o'clock. (Je osm hodin.)
čtvrt 7. 15 -> It's quarter past seven. (Je čtvrt po sedmé.)
půl 12.30 -> It's half past twelve. (Je půl po dvanácté)
třičtvrtě 4. 45 -> It's quarter to five. (Je čtvrt do páté.)
Všechny minuty až do půl píšeme tak, že už uběhly - jsou past
Všechny minuty, které jsou od půl dále, dopočítáváme do celé - jsou to
2) Tohle je jasně vidět v následujícím videu:
https://www.youtube.com/watch?v=fq2tRfHu5s8
Pusťte si ho vícekrát a zkuste sami říkat kolik je hodin ještě než se tam objeví ta nápověda.
3) Zapište si do sešitu tento zápis (nebo vytiskněte a pořádně pročtěte)
- to, co je v závorce červeně, je jak čteme čas digitálně... to je jen ať to víte, že takto se to dá také říct, ale já po vás budu chtít to s tím past a to ;-)
- dole na stránce je použítí am (dopoledne) a pm (odpoledne)
8 am = 8 h ráno
8 pm = 20h večer
4) Učebnice str. 40
p.40 / ex. 1
- prohlédni si hodiny ve cvičení 1, pročti si k nim časy, poslechni si je a opakuj
- poslech je v odkazu, rozklikni si hned první rámeček, Page 40, Exercise 1
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs
- do sešitu napiš datum, p.40/ ex. 1 a napiš tyto hodiny digitálně a k nim opiš ty časy z učebnice, takto:
5. 00 = five o'clock
3. 05 = five past three
7. 10 = ten past seven
p. 40/ ex. 2
a) - do sešitu napiš správný čas k hodinám 2 - 8. Hodiny nepřekresluj, jen očísluj a vyber správnou možnost z rámečku
b) - Přepiš tyto věty správně - rozděl slova, pozor na velká písmena, tečky, čárky, apostrofy ('), atd.
Správné řešení opět přidám později.
Zahrejte si PEXESO na procvičení slovní zásoby, téma: škola
https://www.umimeanglicky.cz/pexeso-skola-1-uroven?source=explicitExercise
20. 4. - 24. 4. 2020
ŘEŠENÍ K UČEBNICI:
p. 40/ ex. 1
5. 00 3.05 7. 10 8. 15 2.20 11.25 10.30
11.35 3.40 12.45 5.50 8.55
p.40 / ex. 2
a)
2 It's ten to eleven
3 It's half past two
4 It's five past eight
5 It's twenty-five to ten
6 It's twenty to three
7 It's twelve o' clock
8 It's quarter to one
b)
What's the time, please? It's seven o'clock.
NOVÉ ÚKOLY:
1. PRACOVNÍ SEŠIT
- strana 32 celá
Ve cvičení 1 dokreslíte ručičky k hodinám podle poslechu (z CD, které máte vzadu v PS)
Ve cvičení napíšete celou větou kolik je hodin.
2. UČEBNICE
- p.41/ ex. 3
- uslyšíte 6 krátkých rozhovorů, do sešitu zapište pouze časy, které uslyšíte. Např.:
1) twenty to four
2)
.
- poslech zde:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs
Rozklikni rámeček: Page 41, Exercise 3
3. VYPRACUJ PRACOVNÍ LIST:
27. 4. - 1. 5. 2020
Řešení k minulému týdnu:
Učebnice:
p./ ex. 3
1) twenty to four
2) quarter to twelve
3) five past eight
4) half past two
5) quarter past seven
6) six o'clock
Pracovní list:
Pracovní sešit:
Online hry:
1) Procvičení hodin - hra s myšákem, který přechází most:
https://www.gamestolearnenglish.com/telling-the-time/
2) Přiřazovačka - k hodinám myší přiřaď správné časy (sjeď lištou dolů, hodin je tam 12, stejně jako napsaných časů). Funguje to tak, že klikneš na napsaný čas v rámečku a pak na rámeček pod hodinami, kam chceš čas přiřadit. Můžeš si časy i poslechnout a zopakovat. Až budeš mít hotovo, klikni na 'finish' - hned to budeš mít opravené. Kliknutím na 'Try again' spustíš hru znovu.
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/time
3) Online testík s vyhodnocením
V první části vybíráš čas zakliknutím, v druhé jej dopisuješ. Po donončení klikni na tlačítko 'DONE' a dostaneš vyhodnocení a známku :-)
https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=1648
4. 5. - 8. 5. 2020
1) Hra na procvičení číslovek:
https://www.gamestolearnenglish.com/numbers/
2) Zapište si do sešitu:
Předložky ON / AT
on + den / at + čas
U názvů dnů používáme předložku on
např. We have English on Tuesdays, Thursdays and Fridays.
S konkrétním časem používáme předložku at
např. I go to school at 7.20.
3) Učebnice
p. 41 / ex. 5
Opiš tabulku do sešitu a doplň věty předložkami 'on / at'
p. 41 / ex. 6
- prohlédni si tabulku, aktivity, dny, časy (časy si zkus říct nebo i napsat)
- poslechni si krátké rozhovory a přiřaď k sobě aktivity, dny a časy (přidávám sem tabulku, kterou si můžete vytisknout a vlepit nebo opsat do sešitu a doplnit)
- poslech zde:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs
rozklikni Page 41, Exercise 6b
3) Pracovní sešit
p. 33/ ex. 3
- doplň do vět předložky on nebo at
p. 33/ ex. 4
- podívej se na stránku z diáře a odpověz na otázky. Dej pozor jakou použijěš v odpovědi předložku
Když je na začátku věty "What time... ?" -> ptáme se "V kolik hodin...?"
Když je na začátku věty "What day... ?" -> ptáme se "Který den...?"
Když je na začátku věty "When... ?" -> ptáme se "Kdy...?". Tedy chceme pravděpodobně vědět den i čas (jako ve cvičení 5 - příklad prvního rozhovoru)
p. 33/ ex. 5
1. seřaď slova tak, aby tvořila otázky
2. odpověz na tyto otázky (podle informací nahoře na 'lístku z diáře')
Dej pozor, otázky jsou různé.... Kdy je...? Máme...? Je v pondělí...?. Podle toho musíš vytvořit odpověď.
11. 5. - 15. 5. 2020
ŘEŠENÍ K MINULÉMU TÝDNU:
Učebnice:
p. 41/ ex. 5
on
at
at, on
p. 41 / ex. 6
Pracovní sešit:
p. 33 / ex. 3
2. at
3. on
4. at
5. on
6. at
7. on
8. on
9. at
10. on
p. 41 / ex. 4
2. is on Tuesday
3. is at half past six
4. is on Wednesday
5. is at seven o'clock
6. is on Thursday
7. is at quarter past three
p. 41/ ex. 5
2. Is the school concert on Monday? Yes, it is.
3. Have you got your volleyball match on Friday? No, I haven't. It' s on Thursday.
4. When's Mark's violin exam? It's on Saturday at two o'clock.
5. Have we got a tennis game on Friday? No, we haven't. It's on Sunday.
6. When is the class party? It's on Friday at half past six.
NOVÉ UČIVO:
Učebnice str. 42 MY DAY = MŮJ DEN
V učebnici na straně 42 jsou fotky z typického dne Molly a k nim popisky - co tak běžně dělává, jak vypadá její den od rána až do večera.
1) Prohlédni si obrázky, poslouchej a čti, přelož si všechna slovíčka (slovníček vzadu v PS str.83/ 4B)
- poslech : https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs
rozklikni Page 42, Exercise 2
2) Podívej se na video, čti a opakuj fráze (některé v učebnici nejsou, ale hodí se všechny :-) )
https://www.youtube.com/watch?v=qD1pnquN_DM
3) Slovíčka si přepiš do slovníčku (vzadu v PS str.83/ 4B) a nauč se modré fráze NAZPAMĚT
4) Procvič si je ve cvičení z učebnice p. 43/ ex. 3b) NAPIŠ VĚTY DO SEŠITU
5) Pracovní sešit
p. 34/ ex. 1 - najdi deset dalších slov
p. 34/ ex. 2 - podívej se na obrázky a doplň věty o Oskarově dni.
6) Procvič předložky on / at
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/grammar/exercise1?cc=cz&selLanguage=cs
18. 5. - 22. 5. 2020
PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ = PRESENT SIMPLE
1) Zápis si přepište do sešitu
2) Zkuste novou gramatiku procvičit online - je to výběr ze dvou možností
https://www.umimeanglicky.cz/doplnovacka-present-simple-tense-1-uroven/303
25. 5. - 29. 5. 2020
Procvičování přítomného prostého času v učebnici
strana 44
1) Cvičení 1a: Poslouchej a opakuj slovíčka;
rozklikni Page 44, Exercise 1a
2) Cvičení 1b: Napiš do sešitu datum a zadání, poslouchej a napiš jaké sporty a aktivity slyšíš
rozklikni Page 44, Exercise 1b
p. 44/ ex. 1b)
1.
2.
3.
až po 12.
3) Cvičení 2:
- čti s poslouchej Molly, rozklikni Page 44, Exercise 2
- Napiš ke každému člověku 3 aktivity (jsou na obrázcích ve cv.2), které dělává
Molly: 1) 2) 3)
Kirk: 1) 2) 3)
Eddie: 1) 2) 3)
- !!! Všimni si, že když Molly mluví o sobě (I) - nepřidává ke slovesu nic (-> play). Když mluví o Kirkovi (HE) nebo sousedovi (HE) přidává ke slovesu -s (plays)
POSLECHY ZDE:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs
4) HRY
- slovní zásoba SPORTY
PEXESO :
https://www.umimeanglicky.cz/pexeso-sports-1-uroven?source=explicitExercise
PŘESOUVÁNÍ SLOVÍČEK K OBRÁZKŮM:
https://www.umimeanglicky.cz/presouvani-sport-2-uroven/60
1. 6. - 5. 6. 2020
Kontrola sešitů
Děťátka, dejte si do pořádku sešity, ať tam vše máte, co jsme dělali ve škole i co jste dělali doma. Budu je kontrolovat a hodnotit. Kdo chodí do školy, můžete mi je nosit ke kabinetu a nechat na koberci. Kdo nechodí, přineste prosím pokud to je možné tento týden a nechejte v hale. Děkuji.
Správné odpovědi:
p. 44/ ex. 1b)
1 play tennis
2 play the piano
3 go swimming
4 collect badges
5 play ice hockey
6 watch DVDs
7 go skiing
8 play the violin
9 play football
10 go to dance class
11 play the guitar
12 play computer games
p. 44/ ex. 2
Molly: 1) B 2) F 3)H
Kirk: 1) A 2) D 3) G
Eddie: 1) C 2) E 3) I
NOVÉ UČIVO:
PRACOVNÍ SEŠIT
str. 36 celá
SLOVÍČKA - zezadu v PS str. 83/ oddíl 4C
POKUD MÁTE PROBLÉM SEŠIT DONÉST, MŮŽETE MI JEJ NAFOTIT / NASKENOVAT A POSLAT NA EMAIL halamova@zstravnik.cz
Samozřejmě jen stránky od 11. 3.2020. Děkuji.
Procvičování slovíček, 5. a 6. lekce
Slovíčka z 5. lekce
Učebnice str. 52 - 56. Online procvičení:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/vocabulary/?cc=cz&selLanguage=cs
Slovíčka z 6. lekce
Učebnice str. 64, 70. Online procvičení:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit06/vocabulary/?cc=cz&selLanguage=cs