11. - 13. 3. 2020

ŠKOLNÍ PŘEDMĚTY

- procvičujte psaní i výslovnost

- vypracujte v PS str.29/ cv. 4, 5. Cvičení napište do sešitu, v PS je málo místa.

- učte se všechna slovíčka 1D (od "afternoon" po "Science")

- učebnice str.35/cv.4 - napište otázky a odpovědi do sešitu podle zadání. Jednou se ptáš jestli ten předmět má Joe a jednou jestli my máme ten předmět v daný den. Nezapomeňte na krátké odpovědi!

(Správné odpovědi sem napíši příští týden, aby jste si mohli vše zkontrolovat).

16. - 20. 3. 2020


SPRÁVNÉ ODPOVĚDI (uč. 35/4):

2) Has Joe got PE on Tuesday? Yes, he has.

   Have we got PE on Tuesday? Yes, we have. / No we haven't.   (Podle vašeho rozvrhu.)

3) Has Joe got History on Monday? No, he hasn' t.

    Have we got History on Monday?  Yes, we have. / No we haven't. (Podle vašeho rozvrhu.)

4) Has Joe got Art on Friday? Yes, he has.

   Have we got Art on Friday? Yes, we have. / No we haven't. (Podle vašeho rozvrhu.)

5) Has  Joe got ICT on Thursday? No, he hasn't.

    Have we got ICT On Thursday? Yes, we have. / No we haven't. (Podle vašeho rozvrhu.)

6) Has Joe got Science on Monday? Yes, he has.

   Have we got Science on Monday?  Yes, we have. / No we haven't. (Podle vašeho rozvrhu.)

7) Has Joe got Music on Friday? No, he hasn't.

    Have we got Music on Friday?  Yes, we have. / No we haven't. (Podle vašeho rozvrhu.)

8) Has Joe got PE on Thursday?  Yes, he has.

   Have we got PE on Thursday?  Yes, we have. / No we haven't. (Podle vašeho rozvrhu.)

9) Has Joe got Maths on Tuesday?  No, he hasn't.

   Have we got Maths on Tuesday?  Yes, we have. / No we haven't. (Podle vašeho rozvrhu.)

10) Has Joe got Geography on Wednesday? No, he hasn't.

    Have we got Geography on Wednesday? Yes, we have. / No we haven't. (Podle vašeho rozvrhu.)


POZOR NA VELKÁ PÍSMENA - NÁZVY ŠKOLNÍCH PŘEDMĚTŮ A DNŮ V TÝDNU.

POZOR - ZA KRÁTKOU ODPOVĚDÍ YES,/NO, JE ČÁRKA.


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Všechny poslechy a i další procvičování k učebnici, najdete zde: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit03/?cc=cz&selLanguage=cs



Téma pro tento týden je:

Science, we are animals, too.

(Věda, my jsme také živočichové)

Učebnice str. 37

Do sešitu si napište datum, téma a zadání:

Science, we are animals, too.

p.37/ ex. 1

- zkuste správně přiřadit názvy částí těla k číslům na obrázku

- zkuste zkontrolovat s poslechem z učebnice - dala jsem vám sem odkaz nebo s rodiči, sourozencem.... Kdo zvládne, může zkusit i p37/ex1 b) - dotknout se části svého těla podle pokynů v poslechu.

p.37/ ex. 2

- toto je těžší cvičení, zkuste přiřadit části zvířecího těla k číslům

- u obou cvičení si můžete pomoci slovníčkem v PS str. 82, lekce 3, oddíl Parts of a body


PRACOVNÍ LIST - POPIŠ MIMOZEMŠŤANY

- pokud můžete, vytiskněte doma a vlepte do sešitu, pokud nemáte tiskárnu, cvičení vypracujte do sešitu :)

Pro ty, co by se nudili nebo by se chtěli naučit a procvičit víc, přidávám pracovní list na části zvířecích těl (opět lze vytisknout nebo jen napsat odpovědi do sešitu).

- první soubor je zadání, druhý je se správným řešením


Vypracujte do sešitu:


Učebnice:

p. 37/ ex.3

Napište do sešitu 12 otázek a krátkých odpovědí podle vzoru. Ptáte se:

Mají kočky .....?    Have cats got..... ?  a vymyslíte si nějakou část lidského nebo zvířecího těla:

Have cats got a tail? Yes, they, have.

Have birds got arms? No, they haven't.

Have humans got a beak?  No, they haven't.

- VYMYSLETE VLASTNÍ VĚTY


p. 37/ ex. 5  HÁDANKA :-)

- prohlédni si tyto 4 legrační pejsky a přijď na to, který je: Fido, Woof, Rover a Shep. Věty pod jejich 'portréty' ti pomůžou.

Řešení dodám.

23. 3. - 27. 3. 2020

ŘEŠENÍ:

p.37/ ex. 1:    1. head   2. eye  3. nose   4. mouth   5. body   6. arm   7. hand   8. leg   9. foot

p. 37 / ex 2 :  1. a beak  2. a wing  3. feathers  4. whiskers  5. teeth  6. fur  7.  legs  8. a tail

p. 37/ ex. 5 HÁDANKA : 1 Shep, 2 Fido, 3 Rover, 4 Woof

Pracovní list - popis mimozemšťanů - správné řešení:


Nové úkoly:

1) Do slovníčku přepište slovíčka ze 3. lekce, oddíl Parts of a body (PS str. 82)

2) Vyplňte v PS strany 30 a 31, je to opakování celé 3. lekce. Poslech ve cv. 5 si pusťte z CD, které máte vzadu v pracovním sešitě.

3) Vyplňte v PS stranu 67, opět je to opakování lekce 3.

4) Schools in the UK - Školy v Británii, podívejte se na toto video:

https://www.youtube.com/watch?v=yMUJKH1fFF0

a pročtěte si v učebnici na str. 36 ten šedý rámeček (vypadá jako utržený kousek papíru z bloku), poslechněte si ho, přeložte a čtěte nahlas.




30. 3. - 3. 4. 2020


1. LISTENING  = poslech 

p. 36/ ex.3

- napiš do sešitu datum a zadání a udělej si tabulku k poslechu - podle vzoru v přiloženém souboru. Můžeš si ji opsat nebo vytisknout a vlepit.

Poslech je zde:

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit03/audio?cc=cz&selLanguage=cs

- rozklikni si oranžový rámeček, kde je napsáno Page 36, Exercise 3


2. REVISION - Unit 3; učebnice

Opakování celé 3. lekce na na str. 28 v učebnici.

Napiš do sešitu nadpis a datum a postupně plň cvičení z učebnice

p.38/ ex. 1

Napiš zpaměti alespoň 6 příkladů od každého

adjectives = přídavná jména (jaké něco je nebo jaký někdo je)

possessions = věci, které můžeme vlastnit

p. 38/ ex. 2

- najdi 8 zvířat (na fólii)

p. 38/ ex. 3

Napiš do sešitu celé věty podle pravdy. Doplň 've got/ 's got; haven't got/hasn't got

p. 38/ ex. 4

- přepiš slova ve správném pořadí tak, abys vytvořil/a otázky

p. 38/ ex. 5

- poslouchej co mají a nemají Edward a Martha, do tabulky (na fólii) udělej fajfku, když tu věc má nebo křížek, když tu věc nemá

- poslech opět zde:

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit03/audio?cc=cz&selLanguage=cs

- rozklikni si Page 36, Exercise 5a
 


Řešení k PS strany 30 a 31 v souboru:

6. 4. - 10. 4. 2020

Easter = Velikonoce

1) Podívejte se na video - jak se slaví Velikonoce ve Velké Británii

https://www.youtube.com/watch?v=CwLekGsMJiI

2) Slovíčka s obrázky k Velikonocům


3) Pro ty, co by se nudili, přidávám nepovinný pracovní list na slovní zásobu Velikonoce. Je tam těch slovíček hodně, proto je to jen dobrovolné. První strana je zadání a na druhé máte už i řešení. Zkuste pracovat vždy první sami.




SPRÁVNÉ ODPOVĚDI Z MINULÉHO TÝDNE:

P.36 / ex. 3


p. 38/ ex. 2

- horse, rabbit, hamster, parrot, bird, spider, snake, mouse

p. 38/ ex. 4

1 Have we got Maths on Tuesday?

2 Has Joe got a sister?

3 How many legs has a spider got? (How many legs = to celé je WH výraz, musí být na začátku otázky)

4 Has a crocodile got feathers?

5 Has our teacher got a bike?

6 Have you got a red bag?

7 What subjects have we got today?

8 Have you got a pet?


p. 38/ ex. 5

Edward has got: a mobile phone, a remote- controlled car, a pet, a brother

Martha has got: a television, a radio, a mobile phone, a DVD player, a bike, a brother

14. 4. - 17. 4. 2020

Time

Tento týden zopakujeme hodiny.

1) Zopakuj si, co už umíš

2) Podívej se na video

3) Zapiš zápis z přiloženého dokumentu

4) Pracuj s učebnicí


1) Už umíte:

Zeptat se, kolik je hodin: What's the time, please?

Odpovědět:

celou hodinu 8.00 -> It's 8 o'clock.    (Je osm hodin.)

čtvrt                7. 15  -> It's quarter past seven.   (Je čtvrt po sedmé.)

půl                  12.30 -> It's half past twelve.   (Je půl po dvanácté)

třičtvrtě           4. 45 -> It's quarter to five.      (Je čtvrt do páté.)


Všechny minuty až do půl píšeme tak, že už uběhly - jsou past

Všechny minuty, které jsou od půl dále, dopočítáváme do celé - jsou to


2) Tohle je jasně vidět v následujícím videu:

https://www.youtube.com/watch?v=fq2tRfHu5s8

Pusťte si ho vícekrát a zkuste sami říkat kolik je hodin ještě než se tam objeví ta nápověda.


3) Zapište si do sešitu tento zápis (nebo vytiskněte a pořádně pročtěte)

- to, co je v závorce červeně, je jak čteme čas digitálně... to je jen ať to víte, že takto se to dá také říct, ale já po vás budu chtít to s tím past a to  ;-)

- dole na stránce je použítí am (dopoledne) a pm (odpoledne)

8 am = 8 h ráno

8 pm = 20h večer


4) Učebnice str. 40

p.40 / ex. 1

- prohlédni si hodiny ve cvičení 1, pročti si k nim časy, poslechni si je a opakuj

- poslech je v odkazu, rozklikni si hned první rámeček, Page 40, Exercise 1

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs


- do sešitu napiš datum, p.40/ ex. 1 a napiš tyto hodiny digitálně a k nim opiš ty časy z učebnice, takto:

5. 00 = five o'clock

3. 05 = five past three

7. 10 = ten past seven


p. 40/ ex. 2

a) - do sešitu napiš správný čas k hodinám 2 - 8. Hodiny nepřekresluj, jen očísluj a vyber správnou možnost z rámečku

b) - Přepiš tyto věty správně - rozděl slova, pozor na velká písmena, tečky, čárky, apostrofy ('), atd.


Správné řešení opět přidám později.


Zahrejte si PEXESO na procvičení slovní zásoby, téma: škola

https://www.umimeanglicky.cz/pexeso-skola-1-uroven?source=explicitExercise



20. 4. - 24. 4. 2020


ŘEŠENÍ K UČEBNICI:

p. 40/ ex. 1

5. 00          3.05          7. 10        8. 15          2.20          11.25          10.30

11.35          3.40          12.45          5.50         8.55


p.40 / ex. 2

a)

2 It's ten to eleven

3 It's half past two

4 It's five past eight

5 It's twenty-five to ten

6 It's twenty to three

7 It's twelve o' clock

8 It's quarter to one


b)

What's the time, please? It's seven o'clock.


NOVÉ ÚKOLY:

1. PRACOVNÍ SEŠIT

- strana 32 celá

Ve cvičení 1 dokreslíte ručičky k hodinám podle poslechu (z CD, které máte vzadu v PS)

Ve cvičení  napíšete celou větou kolik je hodin.


2. UČEBNICE

- p.41/ ex. 3

- uslyšíte 6 krátkých rozhovorů, do sešitu zapište pouze časy, které uslyšíte. Např.:

1) twenty to four

2)

.

- poslech zde:

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs

Rozklikni rámeček:     Page 41, Exercise 3


3. VYPRACUJ PRACOVNÍ LIST:



27. 4. - 1. 5. 2020


Řešení k minulému týdnu:

Učebnice:

p./ ex. 3

1) twenty to four

2) quarter to twelve

3) five past eight

4) half past two

5) quarter past seven

6) six o'clock


Pracovní list:

Pracovní sešit:



Online hry:

1) Procvičení hodin - hra s myšákem, který přechází most:

https://www.gamestolearnenglish.com/telling-the-time/


2) Přiřazovačka - k hodinám myší přiřaď správné časy (sjeď lištou dolů, hodin je tam 12, stejně jako napsaných časů). Funguje to tak, že klikneš na napsaný čas v rámečku a pak na rámeček pod hodinami, kam chceš čas přiřadit. Můžeš si časy i poslechnout a zopakovat. Až budeš mít hotovo, klikni na 'finish' - hned to budeš mít opravené. Kliknutím na 'Try again' spustíš hru znovu.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/time


3) Online testík s vyhodnocením

V první části vybíráš čas zakliknutím, v druhé jej dopisuješ. Po donončení klikni na tlačítko 'DONE' a dostaneš vyhodnocení a známku :-)

https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=1648




4. 5. - 8. 5. 2020

1) Hra na procvičení číslovek:

https://www.gamestolearnenglish.com/numbers/


2) Zapište si do sešitu:

Předložky ON / AT

on + den       /       at + čas

U názvů dnů používáme předložku on

např. We have English on Tuesdays, Thursdays and Fridays.

S konkrétním časem používáme předložku at

např. I go to school at 7.20.


3) Učebnice

p. 41 / ex. 5

Opiš tabulku do sešitu a doplň věty předložkami 'on / at'


p. 41 / ex. 6

- prohlédni si tabulku, aktivity, dny, časy (časy si zkus říct nebo i napsat)

- poslechni si krátké rozhovory a přiřaď k sobě aktivity, dny a časy (přidávám sem tabulku, kterou si můžete vytisknout a vlepit nebo opsat do sešitu a doplnit)

- poslech zde: 

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs

rozklikni Page 41, Exercise 6b


3) Pracovní sešit

p. 33/ ex. 3

- doplň do vět předložky on nebo at

p. 33/ ex. 4

- podívej se na stránku z diáře a odpověz na otázky. Dej pozor jakou použijěš v odpovědi předložku

Když je na začátku věty "What time... ?" -> ptáme se "V kolik hodin...?"

Když je na začátku věty "What day... ?" -> ptáme se "Který den...?"

Když je na začátku věty "When... ?" -> ptáme se "Kdy...?". Tedy chceme pravděpodobně vědět den i čas (jako ve cvičení 5 - příklad prvního rozhovoru)

p. 33/ ex. 5

1. seřaď slova tak, aby tvořila otázky

2. odpověz na tyto otázky (podle informací nahoře na 'lístku z diáře')

Dej pozor, otázky jsou různé.... Kdy je...? Máme...? Je v pondělí...?. Podle toho musíš vytvořit odpověď.


11. 5. - 15. 5. 2020

ŘEŠENÍ K MINULÉMU TÝDNU:

Učebnice:

p. 41/ ex. 5

on

at

at, on


p. 41 / ex. 6

Pracovní sešit:

p. 33 / ex. 3

2. at

3. on

4. at

5. on

6. at

7. on

8. on

9. at

10. on


p. 41 / ex. 4

2. is on Tuesday

3. is at half past six

4. is on Wednesday

5.  is at seven o'clock

6. is on Thursday

7. is at quarter past three


p. 41/ ex. 5

2. Is the school concert on Monday? Yes, it is.

3. Have you got your volleyball match on Friday? No, I haven't. It' s on Thursday.

4. When's Mark's violin exam? It's on Saturday at two o'clock.

5. Have we got a tennis game on Friday? No, we haven't. It's on Sunday.

6. When is the class party? It's on Friday at half past six.



NOVÉ UČIVO:


Učebnice str. 42 MY DAY = MŮJ DEN

V učebnici na straně 42 jsou fotky z typického dne Molly a k nim popisky - co tak běžně dělává, jak vypadá její den od rána až do večera.

1) Prohlédni si obrázky, poslouchej a čti, přelož si všechna slovíčka (slovníček vzadu v PS str.83/ 4B)

- poslech :    https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs

rozklikni Page 42, Exercise 2

2) Podívej se na video, čti a opakuj fráze (některé v učebnici nejsou, ale hodí se všechny :-)   )

https://www.youtube.com/watch?v=qD1pnquN_DM


3) Slovíčka si přepiš do slovníčku (vzadu v PS str.83/ 4B) a nauč se modré fráze NAZPAMĚT

4) Procvič si je ve cvičení z učebnice p. 43/ ex. 3b) NAPIŠ VĚTY DO SEŠITU

5) Pracovní sešit

p. 34/ ex. 1 - najdi deset dalších slov

p. 34/ ex. 2 - podívej se na obrázky a doplň věty o Oskarově dni.


6) Procvič předložky on / at

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/grammar/exercise1?cc=cz&selLanguage=cs








18. 5. - 22. 5. 2020


PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ = PRESENT SIMPLE


1) Zápis si přepište do sešitu

2) Zkuste novou gramatiku procvičit online - je to výběr ze dvou možností

https://www.umimeanglicky.cz/doplnovacka-present-simple-tense-1-uroven/303


25. 5. - 29. 5. 2020


Procvičování přítomného prostého času v učebnici

strana 44

1) Cvičení 1a: Poslouchej a opakuj slovíčka;     

rozklikni Page 44, Exercise 1a


2) Cvičení 1b: Napiš do sešitu datum a zadání, poslouchej a napiš jaké sporty a aktivity slyšíš

rozklikni Page 44, Exercise 1b 

p. 44/ ex. 1b)

1.

2.

3.

až po 12.


3) Cvičení 2:

- čti s poslouchej Molly, rozklikni Page 44, Exercise 2

- Napiš ke každému člověku 3 aktivity (jsou na obrázcích ve cv.2), které dělává

Molly: 1)                              2)                                 3)

Kirk: 1)                                  2)                                3)

Eddie: 1)                                2)                               3)

- !!! Všimni si, že když Molly mluví o sobě (I) - nepřidává ke slovesu nic (-> play). Když mluví o Kirkovi (HE) nebo sousedovi (HE) přidává ke slovesu -s (plays)


POSLECHY ZDE:

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs

 

4) HRY

- slovní zásoba SPORTY

PEXESO :

https://www.umimeanglicky.cz/pexeso-sports-1-uroven?source=explicitExercise

PŘESOUVÁNÍ SLOVÍČEK K OBRÁZKŮM:

https://www.umimeanglicky.cz/presouvani-sport-2-uroven/60




1. 6. - 5. 6. 2020


Kontrola sešitů

Děťátka, dejte si do pořádku sešity, ať tam vše máte, co jsme dělali ve škole i co jste dělali doma. Budu je kontrolovat a hodnotit. Kdo chodí do školy, můžete mi je nosit ke kabinetu a nechat na koberci. Kdo nechodí, přineste prosím pokud to je možné tento týden a nechejte v hale. Děkuji.


Správné odpovědi:

p. 44/ ex. 1b)

1 play tennis

2 play the piano

3 go swimming

4 collect badges

5 play ice hockey

6 watch DVDs

7 go skiing

8 play the violin

9 play football

10 go to dance class

11 play the guitar

12 play computer games


p. 44/ ex. 2

Molly: 1) B     2)  F      3)H

Kirk: 1) A       2) D       3)  G

Eddie: 1) C   2) E       3)  I


NOVÉ UČIVO:

PRACOVNÍ SEŠIT

str. 36 celá

SLOVÍČKA - zezadu v PS str. 83/ oddíl 4C


POKUD MÁTE PROBLÉM SEŠIT DONÉST, MŮŽETE MI JEJ NAFOTIT / NASKENOVAT A POSLAT NA EMAIL halamova@zstravnik.cz

Samozřejmě jen stránky od 11. 3.2020. Děkuji.

Procvičování slovíček, 5. a 6. lekce


Slovíčka z 5. lekce

Učebnice str. 52 - 56. Online procvičení:

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/vocabulary/?cc=cz&selLanguage=cs

Slovíčka z 6. lekce

Učebnice str. 64, 70. Online procvičení:

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit06/vocabulary/?cc=cz&selLanguage=cs




Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky